2012. március 11., vasárnap

Március 20-án szülői fórum!

Kedves Szülők!

Március 20-án, kedden, 18 órakor szeretettel várjuk önöket a litéri Művelődési Házba, összevont szülői értekezletünkre, szülői fórumunkra!
Döntéshelyzetben vagyunk iskolánk jövőbeni lehetőségeivel kapcsolatban. 2013 január 1-től kezdve az önkormányzati iskolákat államosítják.
Ennek előnyeit elsősorban azok a települések fogják érezni, ahol eladósodott önkormányzatok, leromlott iskolák vannak. Komolyan végig kell gondolnunk, hogy a fenntartóváltásnak milyen következményei lehetnek egy miénkhez hasonló településen. Az utóbbi hónapokban azon dolgoztunk, hogy önök elé tudjuk tárni ezeket a lehetőségeket.
Az állami rendszerbe való bekerülés után egyes önkormányzatok visszaszerződhetik iskoláikat, ennek feltételei egyelőre nem tisztázódtak. Sajnos nem is fognak, amíg döntéshelyzetben vagyunk – e hónap végéig. Alapítványi formában nem tudnánk működtetni iskolánkat. Ennek tandíjköltsége irreális teher lenne a szülőknek. Komolyan szóba jött még az egyházi fenntartás. Több önkormányzat (Tihany, Balatonfüred, Csopak, Alsóörs) ilyen irányban lépett. Végignézve ezeket a lehetőségeket, elkezdtünk tárgyalni, és ez utóbbi erősödött meg.
Az alábbi táblázatban foglaltam össze, miért.



állami fenntartó
egyházi fenntartó
irányítás, döntések
A kormányhivatal dönt a vezető, a költségvetés, a fejlesztés kérdéseiben. Az önkormányzat, a község nem szólhat bele az iskola létét és működését érintő kérdésekbe. Ha a járási érdek úgy hozza, összevonhat, megszüntethet iskolákat.
A helyi közösség (egyházközség, gyülekezet) a fenntartó. Helyi érdekeket vesz figyelembe, célja az iskola megmaradása.
tulajdonlás
Jelenlegi jogszabályok szerint az iskolák átvételével az épületek tulajdonlása is az államhoz kerül.
Az épületek az önkormányzat tulajdonában maradnak.
anyagi lehetőségek
Az átszervezés idején mindenképpen, de utána is évekig lehet számítani a „racionalizálásra”, a költségek csökkentésére. Iskolafejlesztési terveinket jó ideig elfelejthetjük.
A költségvetés két részből áll: az államinál magasabb egyházi normatíva és az önkormányzat hozzájárulása. Ez lehetőséget adhat fejlesztésre.
oktatás
A NAT szerint egységes. Világnézetileg semleges. Biztosított hitoktatás vagy erkölcstan.
Követelményeit itt is a NAT határozza meg. Világnézetileg elkötelezett. Biztosított katolikus és református hitoktatás vagy erkölcstan.
tanárok, munkatársak
Az igazgató személyéről a kormányhivatal dönt. A tanárok számáról is.
Az egyház az igazgatóval és tanáraival együtt veszi át az iskolát.

A katolikus és a református felekezettel is folytattunk tárgyalásokat az iskola átvételével kapcsolatban. Jelenleg a református oldalról érkezett egyértelmű fogadási készség.

Kérem, jöjjenek el szülői fórumunkra, segítsék felelős döntésünket! Az utóbbi néhány évben iskolánk szépült, modernebb lett, gyermeklétszámában gyarapodott. Terveink vannak fejlesztésére, tovább építésére. Ezt szeretnénk a jelenlegi tantestülettel, a falu közösségével összefogva megtenni. Most még tudunk erről dönteni!

Litér, 2012. március 9.
                                                                                                                                              Kisantal Tibor igazgató  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése